onsdag 1 maj 2013

Sockerfria bananmuffins

Nu är jag igång igen!
Sötsugen på kvällskvisten men jag vill verkligen inte försjunka i ett hav av raffinerat socker.
Jag har en tendens att får en enorm sockerbakfylla dagen efter och då är halva dagen förstörd.

Jag hittade ett recept på internet: http://tartprinsensbarnbarn.wordpress.com/2011/07/21/sockerfria-bananmuffins/

Jag tyckte att det verkade lättsamt, gott och inte så svårt så jag provade.

4 dl Lailas glutenfria majsmjölmix (ist för dinkelsikt)
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 tsk kanel
1 st ägg
3 msk rapsolja
2 msk vatten
3 st mogna bananer

Blanda alla torra ingredienser
Tillsätt ägg, mosade bananer, olja och vatten.
Vispa till en jämn smet.
Häll i muffinsformar.
Grädda 15-20 min i 200 grader.




Jag tror att min smet blev lite tjockare än vad den egentligen skulle ha blivit på grund av mjölet, så man ska kanske lägga till lite mer vatten, men annars så var de väldigt goda! Jag är väldigt nöjd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar